Dříve než začneme kótovat, musíme nadefinovat kótovací styly pro jednotlivá měřítka, ve výkrese budou obsaženy v různých hladinách
(výkresových prostorech) rozměry všech navrhovaných prvků pro všechna měřítka, ale to neznamená, že přímo musíme provádět kótování
všech rozměrů pro všechna výstupní měřítka (dělat opakovaně to samé), neboť na objekty typu kóta můžeme aplikovat všechny modifikační
prostředky. AutoCAD dokáže při změně v definici stylu (změně stylu) změnit vlastnosti kóty, pokud tento objekt nerozložíte na jednotlivé elementární
entity, a tím přizpůsobit všechny tyto objekty pro různá měřítka. Vy jako projektant však stejně musíte všechny objekty projít a zkontrolovat,
že změnou rozměrů (měřítka),
nedochází k zasahování kót do konstrukcí jednotlivých návrhovaných prvků. Z tohoto důvodu, pokud budu již hotový výkres
zpětně připravovat pro výstup v novém měřítku, vždy vytvořím novou hladinu (výkresové rozvržení) s novými objekty kót, ale pro
jejich tvorbu mohu použít editačních pomůcek pro kóty, kótovací styly a modifikační prostředky obecně.
Mnozí dnešní uživatelé AutoCADu využívají programy, vytvořené nezávislými firmami, protože chtějí produktivitu své práce ještě více zvýšit. Mnohé z těchto programů obsahují další automatizované nástroje pro kótování. Například program pro vytváření stavebních konstrukcí vám umožňuje pouhým jedním klepnutím na tlačítko ukazovacího zařízení vytvořit všechny kóty, potřebné pro okótování zdi, a to včetně spojování zdí, vytváření stavebních otvonl pro dveře a okna. Stejně rychle vám takový program umožňuje okótování celkových rozměrů stavby. Používáte-Ii podobný program, zbývá vám po dokončení kótování jediné - oprava případných chyb. Vynikajícími příklady programů tohoto typu jsou jak Autodesk Architectural Desktop. V jiných oborech, jako např. v kartografii, zase můžete využít jiné'programy pro usnadnění vaší práce. K nim patří např. Autodesk Land Survey Desktop nebo Eagle Point Software. Oba tyto programy vám značně urychlí proces kótování. V některých programech, jako např. Mechanical Desktop, jsou kóty kriticky důležitou součástí správně vytvořeného výkresu. Ve zmíněném programu musíte objekt okótovat tolika kótami, aby jeho rozměry byly naprosto přesně a jednoznačně vymezeny (definovány). Po takovém určení rozměrů objektu se kóty stanou parametrickými kótami, což znamená, že změníte-li rozměr nějaké kóty, změní se i samotný objekt ve výkrese.
Pro ovládání příkazů na tvorbu a úpravu kót slouží menu, či ikonová nabídka kóty